Frågor och svar

Här finns svaren på de vanligaste frågorna från våra kunder. Om du inte får svar på det du undrar är du välkommen att kontakta vår Kundtjänst:
Mail: info@ögonshop.se

Fråga: Hur handlar jag?
Svar: Att handla hos ögonshop.se är enkelt:
1. När du valt en produkt klickar du på knappen "Lägg i varukorgen". När du har lagt de produkter du vill handla i varukorgen klickar du på knappen "Gå till kassan".
2. I kassan fyller du i dina personuppgifter. När du har kryssat i att du godkänner köpvillkoren klickar du slutligen på knappen "Bekräfta order".
OBS! Glöm inte att kryssa i om du vill ha vårt nyhetsbrev!

Fråga: Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?
Svar: Var alltid noga med att kontrollera så att din e-postadress är korrekt, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse. Det kan även vara så att din e-postleverantör har ett SPAM-filter som blockerar vissa mail.

Fråga: Kan jag returnera eller byta en vara?
Svar: Ja! Som kund har du alltid 14 dagars returrätt och öppet köp hos ögonshop.se. Bifoga alltid originalförpackningar och eventuella märkes-tags. Skriv returadressen tydligt på returpåsen. OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss, så om du vill kunna spåra din retur så rekommenderar vi dig att skicka den rekommenderat. Kolla med postens serviceställe där du bor hur du gör detta.

Ångerrätt & Byte
Skulle du vilja byta eller lämna tillbaka en vara står du som kund för returkostnaden till oss och vi betalar tillbaka portot till dig vid eventuellt byte av vara.

Reklamation/Fel
ögonshop.se följer konsumentköplagen vid eventuella reklamationer, se http://www.konsumentverket.se. ögonshop.se betalar returfrakten vid fel/reklamation. Tänk på att alltid spara kvitto på försändelsen vid retur. Kontakta alltid ögonshop.se innan du skickar tillbaka varan i dessa fall. Du når oss via mail: info@ögonshop.se.

Returer skickas till:
Ögonshop
Box 49029
100 28 Stockholm


Fråga: Var är min beställning?
Svar: Beställningar som görs innan kl 15.00 på vardagar skickas alltid från ögonshop.se samma dag. Om du inte har mottagit din beställning inom 4 arbetsdagar efter det att du fått orderbekräftelsen från oss så ber vi dig höra av dig till vår Kundtjänst så att vi kan kolla upp vad som har skett.

Fråga: Skickar ni till andra länder än Sverige?
Svar: För tillfället levererar vi till Sverige, Danmark, Finland och Norge. Vi planerar för att kunna leverera till övriga Europa.

Fråga: Om jag inte är nöjd?
Svar: Om du har ett klagomål eller bara vill ge förslag för att hjälpa oss att bli bättre så är du välkommen att kontakta vår Kundtjänst. Ibland kan det hända att det uppstår ett missförstånd eller någon annan oklarhet, men då räcker det oftast med ett mail för att reda ut saken.
För att komma i kontakt med en ansvarig representant för ögonshop.se gällande dessa frågor, vänligen skicka ett mail till info@ögonshop.se. Om vi inte kan komma överens och du fortfarande inte är nöjd kan du kontakta Allmänna Reklamationsnämnden http://www.arn.se, eller konsumentrådgivaren i din kommun.

Erbjudanden

Badborste med knopp

 

220:-

 

La Loop

 

1195:-